%PDF-1.4
%âãÏÓ
1 0 obj<>endobj
2 0 obj<>endobj
3 0 obj<>endobj
4 0 obj<>endobj
5 0 obj<>endobj
6 0 obj<>endobj
7 0 obj<>endobj
8 0 obj<>endobj
9 0 obj<>endobj
10 0 obj<>endobj
11 0 obj<>/XObject<<>>>>>>endobj
12 0 obj<>stream
q
1 0 0 1 75 14 cm
0.0 682.2 491.7 0.7 re f
0.0 620.9 0.7 62.0 re f
491.0 620.9 0.7 62.0 re f
0.0 620.9 491.7 0.7 re f
0.0 620.9 491.7 0.7 re f
0.0 572.9 0.7 48.8 re f
491.0 572.9 0.7 48.8 re f
0.0 572.9 491.7 0.7 re f
0.0 572.9 491.7 0.7 re f
0.0 524.8 0.7 48.8 re f
491.0 524.8 0.7 48.8 re f
0.0 524.8 491.7 0.7 re f
0.0 524.8 491.7 0.7 re f
0.0 476.7 0.7 48.8 re f
491.0 476.7 0.7 48.8 re f
0.0 476.7 491.7 0.7 re f
0.0 476.7 491.7 0.7 re f
0.0 59.1 0.7 418.4 re f
491.0 59.1 0.7 418.4 re f
0.0 59.1 491.7 0.7 re f
0.0 59.1 491.7 0.7 re f
0.0 11.0 0.7 48.8 re f
491.0 11.0 0.7 48.8 re f
0.0 11.0 491.7 0.7 re f
BT
/F9 11 Tf 5.054 725.946 Td 0.000 Tc(S I B E L I U S - A K A T E M I A)Tj
/F8 11 Tf 0 -23.309 Td(Tiivistelm\344)Tj
415.485 0 Td(Kirjallinen ty\366)Tj
/F9 11 Tf -414.763 -37.231 Td(Ty\366n nimi)Tj
367.167 0 Td(Sivum\344\344r\344)Tj
/F8 11 Tf -367.167 -23.309 Td(Afrikkalais- ja afrokaribialaisper\344iset rytmiset avaimet s\344velletyss\344 ja)Tj
0 -13.2 Td(improvisoidussa jazzmelodiassa)Tj
367.167 6.6 Td(93)Tj
/F9 11 Tf -367.167 -31.353 Td(Laatijan nimi)Tj
367.167 0 Td(Lukukausi)Tj
/F8 11 Tf -367.167 -23.309 Td(Jere Laukkanen)Tj
367.167 0 Td(Kev\344t 2005)Tj
/F9 11 Tf -367.167 -24.753 Td(Koulutusohjelma)Tj
342.689 0 Td(Suuntautumisvaihtoehto)Tj
/F8 11 Tf -342.689 -23.309 Td(Jazzmusiikin koulutusohjelma)Tj
342.689 0 Td(S\344velt\344j\344)Tj
/F9 11 Tf -342.689 -24.753 Td(Osasto)Tj
/F8 11 Tf -0 -23.309 Td(Jazzmusiikin osasto)Tj
/F9 11 Tf 0 -24.753 Td(Tiivistelm\344)Tj
/F8 11 Tf 0 -23.309 Td(Kirjallinen ty\366ni k\344sittelee erilaisten l\344nsiafrikkalais- ja afrokaribialaisper\344isten rytmisten kaavojen)Tj
-0 -13.2 Td(vaikutusta jazzmusiikin melodiarytmiikkaan. P\344\344tarkoituksenani on ollut osoittaa, ett\344 sek\344)Tj
0 -13.2 Td(s\344velletyiss\344 ett\344 improvisoiduissa jazzmelodioissa, aina varhaisista jazztyyleist\344 l\344htien, on)Tj
0 -13.2 Td(mahdollista havaita t\344llaisten "avainrytmeiksi" luonnehdittavien clave- tai vastaavien)Tj
-0 -13.2 Td(rytmikaavojen tiedostamatonta tai tiedostettua k\344ytt\366\344. N\344iden rytmisten avainten olemassaolo)Tj
0 -13.2 Td(ilmenee mm. melodian metrisell\344 iskulla vaikuttavien ja synkopoitujen s\344velten keskin\344isest\344)Tj
-0 -13.2 Td(sijainnista metriseen peruskaavaan n\344hden, melodian s\344velpituuksien vuorottelusta, melodian)Tj
0 -13.2 Td(s\344veltasollisesta liikkeest\344 sek\344 s\344velt\344j\344n ja tulkitsijan esitykseen tekemist\344 yksitt\344isten s\344velten)Tj
-0 -13.2 Td(painotuksista.)Tj
-0 -13.2 Td(T\344t\344 ilmi\366t\344 perustellakseni olen pyrkinyt kartoittamaan afrokaribialaisten musiikkiperinteiden ja)Tj
0 -13.2 Td(varhaisen jazzmusiikin sek\344 sen edelt\344jien yhteisi\344 juuria ja historiallisia musiikkikulttuurillisia)Tj
-0 -13.2 Td(yhteyksi\344. Ty\366ni osoittaa, ett\344 afrokaribialaisen, varsinkin afrokuubalaisen perinne- ja)Tj
0 -13.2 Td(populaarimusiikin rytmiikan vaikutus jazzmusiikkiin sen l\344ht\366vaiheista saakka on ollut suurempi)Tj
0 -13.2 Td(kuin mit\344 ehk\344 yleisesti on annettu ymm\344rt\344\344. Vertailen ty\366ss\344ni my\366s jazz- ja afrokaribialaisen)Tj
-0 -13.2 Td(musiikin rytmiikkojen t\344rkeimpi\344 tunnusmerkkej\344 sek\344 kuvailen keskeisimm\344t avainrytmit sek\344)Tj
0 -13.2 Td(niiden suhteen melodian rytmiikkaan afrokuubalaisessa perinteess\344.)Tj
0 -13.2 Td(P\344\344asiallisena tutkimusmetodinani on jazzmelodian rytminen analyysi. Valmiin, sellaisenaan)Tj
0 -13.2 Td(tarkoituksiini soveltuvan analyysimetodin puuttuessa olen kehitt\344nyt k\344ytt\344m\344ni menetelm\344n itse,)Tj
-0 -13.2 Td(yhdistellen jo aiemmin kirjallisuudessa esitettyj\344 k\344sityksi\344 melodiarytmin subjektiivisesta)Tj
0 -13.2 Td(havaitsemisesta. Tutkimuskohteekseni olen valinnut nelj\344 jazzs\344vellyst\344 tai -sovitusta sek\344 nelj\344)Tj
0 -13.2 Td(improvisoitua sooloa nelj\344lt\344 eri jazzmusiikin tyylikaudelta.)Tj
-0 -13.2 Td(Olen my\366s kartoittanut tutkittavista melodioista analyysin avulla muodostetun rytmisen hahmon)Tj
0 -13.2 Td(sis\344lt\344mien metrisesti iskullisten ja synkopoitujen s\344velten lukum\344\344r\344iset suhteet. T\344ll\344 olen)Tj
0 -13.2 Td(pyrkinyt osoittamaan, ett\344 esteettisesti miellytt\344v\344ss\344 jazzmelodiassa vallitsee harkittu ja)Tj
0 -13.2 Td(s\344\344nn\366nmukainen rytmis-j\344nnitteellinen tasapaino, joka voidaan saavuttaa esimerkiksi)Tj
-0 -13.2 Td(k\344ytt\344m\344ll\344 em. rytmisi\344 avaimia melodian kokonaisrytmiikan muodontamiseen.)Tj
0 -13.2 Td(T\344ss\344 kirjallisessa ty\366ss\344 esitt\344mi\344ni havaintoja ja tuloksia voidaan hy\366dynt\344\344 esimerkiksi jazz- ja)Tj
0 -13.2 Td(muun afroamerikkalaisen musiikin rytmiikan opetusta kehitett\344ess\344 sek\344 rytmimusiikin historian ja)Tj
0 -13.2 Td(estetiikan opetuksessa.)Tj
/F9 11 Tf 0 -24.753 Td(Hakusanat)Tj
/F8 11 Tf -0 -23.309 Td(jazz, melodia, rytmiikka, afrokaribialainen, afrokuubalainen, clave, s\344vellys, improvisointi)Tj
ET
Q
endstream
endobj
13 0 obj<>/XObject<<>>>>>>endobj
14 0 obj<>stream
q
1 0 0 1 75 14 cm
0.0 742.0 491.7 0.7 re f
0.0 707.1 0.7 35.6 re f
491.0 707.1 0.7 35.6 re f
0.0 707.1 491.7 0.7 re f
BT
/F9 11 Tf 5.776 725.224 Td 0.000 Tc(Muita tietoja)Tj
ET
Q
endstream
endobj
15 0 obj<>0<>]>>>>endobj
xref
0 16
0000000000 65535 f
0000000015 00000 n
0000000159 00000 n
0000001725 00000 n
0000001799 00000 n
0000001875 00000 n
0000001956 00000 n
0000001986 00000 n
0000002016 00000 n
0000002089 00000 n
0000002129 00000 n
0000002188 00000 n
0000002350 00000 n
0000007346 00000 n
0000007508 00000 n
0000007742 00000 n
trailer
<]>>
startxref
7876
%%EOF